Thursday, May 21, 2009

NASI DAH JADI BUBUR " TAR KOLEJ"

DAHULU SEMASA PILIHAN RAYA UMUM PARLIMEN 2008
PAPAN TANDA INI MEMBERI KEMENANGAN KEPADA BARISAN NASIONAL )


SEKARANG PADA MEI 2009 Kemana pergiNya " Papan Tanda Besar
Pembinaan TAR KOLEJ " ?????


Janji untuk sebuah Tar Kolej untuk penduduk-penduduk di Kawasan Meradong dan Sarikei hanya tinggal IMPIAN oleh PEMAJU. Bukan sekadar pengundi-pengundi yang ditipu malah wakil-wakil rakyat yang telah berkempen bertungkus lumus untuk KEMENANGAN BN JUGA tertipu oleh JANJI KOSONG/JANJI BOHONG/JANJI MANIS ini.
Jikalau tak silap saya, dahalu Pemaju telah berjanji akan membina Tar Kolej sekiraNYA calon Barisan Nasional MENANG pada Pilihan Raya Parlimen P 208 Sarikei.
Kita imbas kembali calon Barisan Nasional ketika itu adalah En. Ding Kuong Hiing dan DIA telah MENANG dengan majoriti 51 UnDI.
Sekarang penduduk-penduduk (pengundi-pengundi) di Meradong amat KECEWA dengan pembatalan projek tersebut sebab kata Pemaju 'orang' Meradong TELAH 'menolak' Tar Kolej dibina dan itulah sebab DIA bertindak meroboh Papan Tanda Tar Kolej Di Tapak Perasmian itu.
Perbuatan Janji Kosong atau Janji Manis akan membawa PADAH DAN PARAH kepada calon BN pada Pilihan Raya Negeri yang akan datang.
Nampaknya SUASANA politik di Meradong macam " NASI SUDAH MENJADI BUBUR".
Besarlah harapan saya agar 'Pemaju" ini menarik balik keputusan pembatalan projek Tar Kolej demi masa depan politik dan sokongan rakyat kepada Kerajaan Barisan Nasional sebab masih belum terlambat.

No comments: