Sunday, March 8, 2009

70000 Bangla

70,000 lagi pekerja Bangladesh dijangka masuk ke Malaysia

08/03/2009 1:25pm

KUALA LUMPUR 8 Mac — Lebih 70,000 pekerja Bangladesh dijangka tiba di Malaysia tidak lama lagi untuk bekerja dalam sektor perladangan, pembinaaan dan perkhidmatan, kata Penasihat Buruh di Suruhanjaya Tinggi Bangladesh di sini Talat Mahmud Khan hari ini.

Beliau berkata walaupun Malaysia mengalami kejatuhan ekonomi dan peningkatan jumlah pembuangan pekerja, namun pekerja Bangladesh masih mendapat permintaan kerana mereka dianggap rajin, cekap, patuh kepada peraturan, mudah dilatih dan tidak menuntut gaji yang tinggi.

Pekerja Bangladesh juga dikatakan mampu melakukan pelbagai tugas, katanya.

(Limaudong: Kita berharap Kementerian Sumber Manusia Malaysia menjaga periuk nasi orang Malaysia sebab seramai 70000 bangla akan menimbul banyak masalah sosial kepada penduduk-penduduk tempatan. Berilah keutamaan kepada rakyat Malaysia dahulu . Betulkah kita rakyat tempatan pemalas, tidak rajin dan engkar arahan. Yang penting dengan adanya 70000 perkerja bangla mereka akan menghantar wang berjuta-juta balik ke Bangladesh dan ekonomi Malaysia yang akan terjejas, rakyat terjejas dan hilang perkerjaan sebab kita terlalu MANJAKAN perkerja asing. Fikirlah betul...betul...)

No comments: