Thursday, April 30, 2009

Election Flu


Seluruh dunia telah mengambil langkah-langkah keselamatan untuk menjaga Jangkitan virus selesema babi A/H1N1 yang sedang menular dikalangan manusia .

Bagaimanapun kita Rakyat Malaysia bernasib baik tidak dijangkit selesema Babi buat ketika ini tetapi kita diserang penyakit " SELESEMA PRK 'ELECTION FLU'. banyak kali.


Ya, pada 23/5/2009 adalah hari penamaan calon bagi DUN N. 12 Penanti, Pulau Pinang dan penyakit selesema PRK sudah mula dan Parti Umno akan bermesyuarat untuk menentukan adahkah Umno turut bertanding sebab pilihan raya itu akan memakan kos yang besar dan anggaplah ini salah satu gimmick politik parti pembangkang.

Begitu juga dalam Pakatan Rakyat sudah tidak sehaluan sebab masing-masing ada calon yang sesuai dan layak bertanding di N 12 Penanti. Kita sama-sama tunggu pada 23/5/2009 siapakah calon dari Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat .

Ada juga berita yang mengatakan Selangor ADUN Kota Alam Shah , M. Manoharan yang ditahan dibawah ISA akan meletak jawatan maka satu lagi 'Election Flu".

Pahit atau manis kita kena terima selesema PRK untuk mengamalkan sistem Demokrasi dalam Malaysia.

No comments: