Tuesday, August 23, 2011

LIM GUAN ENG DAPAT SELUAR DALAM

LIM GUAN ENG DAPAT SELUAR DALAM, SETIAUSAHA POLITIKNYA NG WEI AIK DAPAT COLI





Lim Guan Eng mencatat sejarah apabila menjadi Ketua Menteri pertama mendapat hadiah seluar dalam. Setiausaha politknya Ng Wei Aik juga mendapat hadiah coli yang bentuknya sama seperti seluar dalam Lim Guan Eng yang berbentuk harimau.

Pemberian hadiah ini dihadiahkan oleh seorang peniaga barangan kulit, Mohamed Ghani Abd Jiman Ghani, 42, yang juga pengerusi Pertubuhan Suara Anak-Anak Malaysia.

Menurut Mohamed Ghani, pakaian dalam itu adalah sebagai hadiah kepada kerajaan negeri yang didakwanya tidak berlaku adil, tidak telus kepada rakyat dan telah menindas beliau kerana tidak memberikannya semula tapak niaga di tingkat tiga Komtar.



"Pakaian dalam yang bercorak harimau itu sesuai untuk diberikan kepada mereka berdua yang dilabelkan sebagai tarzan kerana kerajaan negeri ini adalah pembohong dan menipu rakyat".

Mohamed Ghani Abd Jiman Ghani

Sebelum ini, gerai kepunyaan Mohamed Ghani didapati hilang itu juga hingga kini masih tidak dikembalikan Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) setelah beliau enggan beredar untuk pelaksanaan kerja-kerja penambahbaikan kompleks itu. Akibat tindakan kerajaan negeri itu mengakibatkan beliau kerugian RM50,000.

Pakaian dalam itu akhirnya digantung di hadapan pintu masuk utama pentadbiran kerajaan negeri setelah pengawal keselamatan tidak membenarkan beliau menaiki lif.
(Sumber: http://cetusankenyalang.blogspot.com/2011/07/lim-guan-eng-dapat-seluar-)dalam.html

No comments: