Friday, February 27, 2009

JASA- Bicara Gemilang

( Penyerahan Cenderahati dari Tr. Ego kepada Penolong Pegawai Daerah Meradong Pn. Chumang ak Nyambong )


( Penceramah dari Jabatan Bomba & Penyelamat Meradong En. Harun Jenai )

( Penolong Pegawai Daerah Meradong Pn. Chumang ak Nyambong)


(Tetamu Kerhormat )


(Upacara Miring
)

( Perasmian Jalan tittian tebelian & Pondok oleh Wakil YB Ding Kuong Hiing -Cr. Lau Sie Hing dan Wakil Pegawai Daerah Meradong, Pn. Chumang ak Nyambong)


Jumaat 27/2/2009
Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Sarawak N. 40 Meradong telah mengadakan satu aktiviti " Bicara Gemilang " bertempat di Rumah Panjang Tr. Benedick Ego ak Mangi, Sg. Kawi. Seramai 200 orang yang hadir ke majlis tersebut. Majlis Bicara Gemilang telah di rasmikan oleh Penolong Pegawai Daerah Meradong, Pn. Chumang ak Nyambong dan YB En. Ding Kuong Hing diwakili oleh Cr. Lau Sie Hing. Turut hadir juga adalah Pegawai Penerangan Meradong, En. Michael Sabek, Pegawai Menguasa Jabatan Bomba Dan Penyelamat , Meradong En. Harun Jenai selaku Penceramah, Wakil Polis, Sgt. Shafie, Wakil Pertanian En. Jingan Nyambong, Pemanca Benjamin Legak , Penghulu Cosmas Panggai, Kaunselor-kaunselor, Pegawai Penyelaras Parlimen Sarikei Cik Wong Zee Yeng , Pegawai JASA Repok Sarikei dan 15 Tuai-Tuai Rumah .
Sebelum upacara Bicara Gemilang bermula, satu upacara ringkas perasmian jalan tittian tebelian dan pondok telah diadakan. Kos jalan tittian tebelian dan pondok adalah RM60,000-00

No comments: